Što i kako ponuditi BESPLATNO svojoj zajednici?

Kada si zadnji put dobio nekakav poklon, a da nije riječ o tvojoj obitelji i prijateljima?

Ovo me je iznenadilo kada sam radila za jednu Njemačku firmu. Oni su kutiju sa svojim proizvodom nudili svojim prvim kupcima – besplatno. I to pričamo o kutiji punoj namirnica za 3 večere!

Nekakvo besplatno darivanje od strane biznisa, iskreno nisu baš česta u našim krajevima. U mojoj okolini, ono što ti većina nudi je – popust. Zato ćeš u ovom blogu saznati:

  • Da li je popust zbilja dovoljan
  • Što sve možeš kreirati i ponuditi besplatno svojoj publici
  • Plus bonus savjet za kraj

Da li je popust zbilja dovoljan, da bi se potencijalni kupac zanimao za tebe? 

Razlika između popusta i besplatnog sadržaja/materijala je velika. Popust je OK ponuditi nakon što je netko već iskušao ono što nudiš, ali hoće li to biti dovoljno novom kupcu da isproba tvoju revolucionarnu uslugu/proizvod?
Vjerojatno da ne, zbog toga je uvijek dobro imati opciju tzv. Opt In-a, ili ti besplatnog uzorka, koji će uvijek biti dostupan tvojoj ciljanoj publici.

Uz izravno nuđenje svog proizvoda ili usluge potpuno besplatno, postoji još načina. Ovo su neki od njih:

1. Sadržaj koji stvaraš na društvenim mrežama

Ovo je nešto što većina Instagram biznisa pruža svojoj zainteresiranoj zajednici. Nažalost, što više ljudi ovo prakticira, to više tvoji pratitelji ovo svrstavaju u kategoriju – podrazumijeva se.

Naravno, ovdje imaš priliku pomicati granice, pa taj sadržaj učiniti vidljivo edukativnim, tako da riješiš problem tu i sada svom budućem klijentu.

2. Blog članci 

Za sve nas koji kreiramo sadržaj na društvenim mrežama, sljedeći logičan korak je lansiranje bloga. On je tu da ponuka tvoje pratitelje da dodatno istraže sadržaj na tvojoj web stranici, ali i da im pokažeš poznavanje tvoje niše i relevantne tematike.

Bitniji dio blog članaka leži u tzv. corner stone člancima, koji se baziraju na – kako da… Naprimjer, kako… pretvoriti običan poklon, u poklon vrijedan pamćenja, kako da… uz minimalna ulaganja, povećaš svoju dobit, itd.

Ovdje pokazuješ izravno svoje znanje, te teme obrađuješ na sebi jedinstven način. Uz to, blog je savršen za pozivanje ljudi da probaju ono što nudiš, jer on i je dio prodajnog kanala. 

Istu tehniku prati i newsletter, o kojem ćemo malo kasnije. 

3. Podcast/YouTube 

Iako je podcast audio, a YouTube vizualno, i jedno i drugo služe u svrhu stvaranje dodatne vrijednosti. Tu možeš riješiti izravno neka od pitanja koja su tvoji kupci postavili, ili pričati o nečem dodatnom što ne spominješ nigdje drugdje.

Ako ove platforme isto posvetiš nekoj vrsti educiranja, i to je besplatan sadržaj koji je ujedno isto tako javan i dostupan svima.

4. Promo uzorci/ sat konzultacija

Mislim da sam već spomenula da ljudima nije lak zadatak otvoriti novčanik, pogotovo kada je riječ o nekoj većoj sumi. Taj proces im možeš uvelike olakšati kada im daš da se uvjere u kvalitetu onog što nudiš. Bilo to uzorkom proizvoda ili satom probnih konzultacija.

U jednom i drugom slučaju imaju priliku predomisliti se i odustati, ako to što nudiš nije za njih.

Ovakav prvi – bez obveze kontakt, može puno značiti u donošenju konačne odluke. I ti imaš priliku vidjeti kako je raditi s osobom s druge strane, pa možeš odlučiti želiš li ili ne surađivati s tim tipom kupca.

Dobro je imati rezervan plan, koji je u potpunosti pod tvojom kontrolom, a usput te sprječava da ponovno kreneš od – nule.

5. Newsletter

Newsletter je još jedan odličan alat za izgradnju odnosa s tvojom zajednicom. Samo oni ljudi, koji su spoznali tvoje vrijednosti, putem društvenih mreža, će imati toliko povjerenje u tebe da ti ostave i svoje najvrjednije kontakt podatke – email.

Što ćeš ti učiniti s tom činjenicom je – nastaviti graditi ‘’intimnije’’ odnose. Ono što dijelim s tim užim krugom ljudi, ne spominjem na ni jednoj drugoj platformi. A to mi nakon nekog vremena dopušta da budem ‘’bezobrazno’’ iskrena i pokažem ljudima što se zbilja događa iza kulisa (čitaj onog što je prezentirano na Instagramu), uz naravno, tonu savjeta.

Osim savjeta, uvijek možeš ponuditi i popust za tvoj rođendan, besplatni primjerak workbook-a, video lekciju… Što god da najbolje rezonira s tvojim biznis modelom.

Nedavni događaj s padom određenih društvenih mreža, je stavio jedan veliki uskličnik na ovakav alat. Zamisli da si nakon 5h konačno dobio pristup, a broj od 300 pratitelja, padne na nulu? Ili još gore, cijeli account ti bude izbrisan?

U tom slučaju, dobro je imati rezervan plan, koji je u potpunosti pod tvojom kontrolom, a usput te sprječava da ponovno kreneš od – nule.

6. Promotivni material (na eng. merchandise)

Ovo je dio koji nas košta, ali koji se ne prakticira često od strane obrta, pa čak ni neki etablirani biznis profili nemaju ovu praksu. Ako već imaš logo i izgrađeni brend, bez obzira na to što nisi neka veća firma, i dalje možeš ugodno iznenaditi svoje kupce šalicom ili rokovnikom.

Jednom kada se odluče na kupnju tvog proizvoda ili usluge, ponudi im stvar koja se uklapa u tvoju biznis priču.

Stvara se fina priča i poveznica, kada ti i osoba na ekranu koristite identičnu šalicu ili nosite istu majicu.  Danas sve više firmi printa i personalizira ovakav sadržaj, pa ga je moguće naći po povoljnim cijenama. 

Bonus savjet… 

Društvene mreže obiluju mnogim načinima da ponudiš još ekstra besplatnog materijala svojoj zajednici, ali bitno je napomenuti da ni u ovom aspektu ne treba pretjerivati.

Normalno je da kad smo novi, želimo sve dati besplatno kako bi izbjegli neugodne situacije. No, što prije probijemo taj ‘’zid srama’’ koji smo si sami izgradili, naši klijenti, a i mi ćemo biti mnogo sretniji.

Bez vrijednosti u novcu, tvoji klijenti se neće obvezati krajnjem cilju, a onda ni ti nećeš biti zadovoljan s takvom suradnjom. Što ultimativno, u cijelom procesu više odmaže, nego što će zapravo pomoći.

Jednom kada pošalješ tu svoju ponudu sa ‘’realnim’’ cijenama, osjećat ćeš se puno bolje i tek onda ćeš uvidjeti pravu moć besplatnog sadržaja!

Malo više o ovoj temi online svijeta, sam nedavno imala priliku raspraviti s Teom Zavacki, a naš cijeli live, možeš pogledati ovdje.

Ako ti trebaju dodatni savjeti, obrati mi se za 1:1 suradnju gdje ćemo definirati, rastaviti i pronaći odgovore na sve tvoje probleme i nedoumice. Što ti točno nudim, možeš pronaći ovdje!

Tu sam za tebe,

Ivana

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *