Kako uspjeti u poduzetništvu


Kako uspjeti u poduzetništvu? Nažalost, nema formule koja bi nam svima garantirala uspjeh. Nitko ne može predvidjeti kako će kupci reagirati na tvoj proizvod ili uslugu, ali ono bitno je pokušati i donekle se pripremiti na ovaj izazov. Ako želiš barem pospješiti svoje šanse za istim, onda je ovaj članak za tebe.

U nastavku ćemo definirati:

  • Sve bitne, prve korake za sigurniji nastup na tržištu 
  • što nakon lansiranja

Kako uspjeti u poduzetništvu – prvi koraci

Da bi dokučio koliko uspješan ćeš biti, prvo se treba usuditi i pokušati to nešto lansirati. Naravno, s dozom opreza. Kako to napraviti, demonstrirat ću ti u sljedeća 4 koraka.  

1. Analiza tržišta

Ako si kreativac, mogu pretpostaviti da ti je već mučno od ove riječi, ali ovo je neophodan korak. Analizom samog tržišta, možemo doći do korisnih saznanja. Isto tako, analizom konkurencije, te što njihovi kupci govore o njima, možemo doći do određenih zaključaka i novih ideja. Na primjer, ako vidiš neke negativne komentare, možeš se zapitati ”a kako bih ja to mogao napraviti drugačije”. 

Također, moći ćeš se smjestiti sa svojom vizijom između tih brendova, te uzeti dio kolača. Uvijek govorim da je tržište dovoljno veliko da bi svatko sudjelovao u utakmici. S tvojom, ili osobnošću tvog brenda, uvijek će se naći kupci koji žele baš tebe. 

2. Profiliranjem kupaca

Nakon analize tržišta, profiliranje kupca je sljedeći važan korak. Da bi bolje spoznali tko su ti kupci, bitno je ubaciti se u njihove cipele. Daj mu ime, zanimanje, godine, te sve ono s čim bi se mogao baviti u slobodno vrijeme. Onda pokušaj usidriti svoju svrhu, s problematikom koju mu rješavaš, ili pak s osjećajima koje tvoj brend budi.

Source: Unsplash Instagram startup_simple
3. Izbor digitalnog kanala

Sada kada imaš ono bitno, te dovoljno dobro znaš kako stoji tvoja ciljana skupina i tržište, potrebno je krenuti na izradu kanala za prodaju. Osobno volim da ti je ured na web stranici. Osim web stranice, dobro je imati i izgrađenu newsletter listu. To je jedino na što imaš ikakav utjecaj. Sve ostalo ovisi o pravilima i algoritmima, i kao takvo nije pod tvojim utjecajem. Zatim krećeš na društvenu mrežu po odabiru, s obzirom na ciljanu skupinu. 

4. Lansiranje

Kada imaš ”početne” korake složene, kreće akcija. Sada točno znaš kakvu poruku prenijeti svojoj ciljanoj skupini, te gdje ih pronaći. Sve što ti preostaje je dovući ih na svoju web stranicu.

Lansirao sam, i što sad?

Koliko god jednostavno ovo zvučalo, između svakih od ovih koraka uvijek postoji negdje gdje možeš pogriješiti. Možeš zabrljati ciljanu skupinu, izabrati krivi kanal komunikacije, ili izostaviti neki bitan segment tržišta.  

Bez obzira na moguće pogreške bitno se usuditi, jer ovo su sve ispravljive greške. Na samom početku samo rekli da uspjeh nema svoju formulu. Isto tako, ne postoji ni priručnik kako nešto lansirati bez greške, jer tko radi, taj i griješi. Bitno je saznati gdje su te greške, te se aktivno baciti na njihovo rješavanje. 

Sami početak poslovanja, prema toj formuli je dosta neizvjesna. Sve radiš po prvi put i misliš da će se velike stvari, tj. prva prodaja, dogoditi preko noći. Kada takvo nešto izostane, kreću sumnje. 

U nastavku ću ti nabrojiti niz primjera, zašto se sljedeće događa, a da nije problem u brendu, ili proizvodu/usluzi koju nudiš: 

1. Novi si na društvenoj mreži 

Kao i kada se ti upoznaješ s novim brendom, pa ti treba vremena za kupnju, tako i tvojim kupcima treba vremena da skuže tebe. Naime, kada si novi, kupci još ne znaju s kim imaju posla, pa obično lajkaju statuse i promatraju iz pozadine. I to je sasvim u redu i normalno! Da bi preskočio ovu zapreku, bitno se angažirati sa svojom publikom, te ih sa sadržajem privući u što većem broju. Nakon nekog vremena, netko će pomisliti da zna dovoljno o tebi, tvojem proizvodu/usluzi, da bi to nešto i kupio. 

2. Tvoja okolina još ne zna s čim se baviš

Možda dolaziš iz manjeg mjesta gdje misliš da svatko zna svakoga, ali to ne mora biti slučaj. Postoji velika vjerojatnost da tvoja okolina nema pojma o tvom biznisu. 

Način na koji se možeš dodatno promovirati je, ponuditi besplatne radionice, debate, itd. Bilo koju vrijednost koja bi privukla ljude da krenu pričati o tebi. Uz društvene mreže, ‘word of mouth’ je jako dobra strategija, koja odjekuje. Uskoro, će doći do ušiju nekoga tko treba baš ono što ti nudiš. 

Source: Unsplash Instagram startup_simple
3. Institucije/kompanije koje bi ti mogle pomoći, ne znaju da postojiš

Neke institucije bi ti itekako mogle pomoći pri izgradnji brenda. Zato im pristupi. Iz početka je ovo malo teže postići, jer i oni žele znati kakav si i što nudiš, te je li to nešto dovoljno dobro za njih, i uklapali se u njihovu priču. 

Jednom kada tvoj brend poprimi personu na društvenim mrežama, ili čak na lokalnom tržištu, obrati se takvim kompanijama. Uz to što možeš dodatno zaraditi, možeš doprijeti do još većeg dijela svoje ciljane publike, te dobiti na kredibilitetu. To ćeš postići tako da navedeš sva ta zvučnija imena, kao nekog s kim si surađivao.  

4. Lokalni mediji nikad nisu čuli za tebe

Bez obzira na to što mislio o lokalnoj radio stanica, ili časopisima, koje skoro više nitko ne čita, potrebno im se obratiti. Nikad se ne zna tko će se uključiti u program, ili tko će pročitati članak o tebi.  

Kao i kod slavnih i poznatih, PR. igra bitnu ulogu u tvom promoviranju, te ti omogućava neprestani rast. Ovo ne treba nužno biti na 4. mjestu. I prije nego pristupiš institucijama, dobro je imati medijsku pažnju. 

“Success is not final; failure is not fatal: It is the courage to continue that counts.”

– Winston S. Churchill

I za kraj…

Sad kada si pročitao ovo sve, znaš gdje krenuti. Isto tako, mislim da si došao do zaključka da ne radiš ništa pogrešno, već ti je sve relativno novo. Bitno je da postepeno poduzimaš sve korake kako bi si povećao šanse, te što prije došao do svog prvog klijenta. I kako onda uspjeti u  poduzetništvu? Samo se drži ovih koraka i nastavi graditi svoj brend. Ako vidiš da ne ide, uvijek možeš promijeniti strategiju.

Želiš čuti još korisnih savjeta? Pretplati se na besplatni newsletter ovdje, u kojem jednom tjednom, s tobom dijelim još sadržaja na temu poduzetništva.  

Ivana