Kako ustrajati na pretvaranju vizije u stvarnost?

Imam genijalnu ideju, ali nemam vremena zbog… Ili, ideja je bila super, ali ja nisam mogla/mogao nastaviti raditi na njoj zbog… Imaš li i ti izlike, ili pak aktivno tražiš način, kako ustrajati na pretvaranju vizije u stvarnost?

Ako je tvoj odgovor DA, onda se baci na čitanje ostatka ovog članka u kojem pričamo o:

  • Osnove za kako ustrajati na pretvaranju vizije u stvarnost?
  • Zašto tako lako odustajemo od svog cilja?
  • Kako ostati motiviran i discipliniran?
  • Što kada si sam protiv svih?

Osnove za kako ustrajati na pretvaranju vizije u stvarnost?

Koliko puta ti je ideja izgledala odlično? Toliko odlično da si jasno vidio krajnji cilj, ali onda se nešto dogodi… Obično ostajemo u svojim maštanjima. Ideju rijetku, ako ikako podijelimo s drugima. Kad to i učinimo, obično ne dobivamo odobrenje s druge strane…

Ako ti ovi scenariji zvuče poznato, ne brini, i ja sam bila u tim cipelama. Zbog toga ću ti nabrojiti neke od naučenih lekcija na putu od vizije do stvarnosti.

Zašto tako lako odustajemo od svog cilja?

Kad si zadnji put imao važan projekt/cilj, ali si umjesto na njemu završio pospremajući sobu, ili gledajući random videa na YouTubeu?

Da, događa se svima nama.

Obično kada gledamo u taj veliki cilj kojeg želimo postići, osjećamo nelagodu. Iz te nelagode nam se dogodi – prokrastinacija.

Ono što prokrastinacija radi je – izbjegavanje stresa! Zato s tobom dijelim listu koraka, koja je i meni pomogla da se maknem s mrtve točke.

Zaprati me na @startup_simple

Vidimo cilj, a ne vizualiziramo male korake

Svima nam je zabavno gledati i zamišljati tu veliku stvar koju želimo ostvariti. Pitanje je – kako doći do nje?

Proces, koji nas vodi od točke A do točke B, sastoji se od koraka (mosta), koji su obično neugodni.

S jednakim entuzijazmom, kao što pristupaš cilju, pristupi i tom procesu!

Nije lako, ali potrebno je stvoriti atmosferu, a onda se i nagraditi za taj mali napredak. Premda on bio slanje maila.

Ovdje 0bično griješimo u 3 dijela:

  1. Poistovjećujemo se s nekim tko je nekoliko godina u toj branši, pa zamišljamo da će i naše biti tako savršeno. Kada vidimo da neće, gubi se motivacija za nastavak.
  2. Zaboravljamo da sve radimo sami, pa kada shvatimo da za jedan zadatak treba malo više vremena, već nam je u glavi što nas još sve čeka.
  3. Pitamo se hoće li se uopće isplatiti, bez da smo iti testirali.

Načini kako da prebrodiš ovo je, da prvo pojednostaviš sve korake. Na ovaj način štediš vrijeme, a i novac. Jednom kada si ideju testirao na tržište, s obzirom na feedback i naučene lekcije, lako skaliraš i poboljšaš za idući put.

Nikad nemoj postavljati velika očekivanja, pogotovo kada to nešto radiš po prvi put!

Kako ostati motiviran i discipliniran?

Jednom kada mapiraš svoje korake prema ostvarenju vizije, bitno je ostati dosljedan toj akciji. A tome mogu pripomoći ova tri stvari:

1. Zapiši svoje zašto

Nekad lako izgubimo nit vodilju zbog kojeg smo uopće krenuli na cijelu pustolovinu, i baš zbog toga je dobro imati jasan i zapisan razlog zbog kojeg radiš to što radiš.

Ovo je itekako bitno pri samom početku cijelog procesa, jer nam se može dogoditi da zalutamo s jedne ideje na drugu, a da one niti nisu povezano. S ovim redoslijedom zbunjujemo i našu zajednicu koju gradimo, a ti nepotrebno rasipaš svoju kreativnu energiju.

2. Prebaci fokus na ljude

Još jedan način kako da pređemo preko nelagode malih koraka je – prebaci fokus na svoje ljude! Umjesto ovog:
Ja moram snimiti video!

Napravi ovo:
Moram snimiti video, kako bi ta jedna multistrastvena osoba pronašla taj interes i krenula ga testirati!

Svima nam je u prirodu da pomažemo. Zato prebacivanjem fokusa na ljude, koji trebaju ono što im misliš ponuditi, znači veliku dodatnu motivaciju za start!

3. Neka ti je sve na jednom mjestu

Da li se sjećaš svojih novogodišnjih ciljeva? Jeli znaš gdje su uopće zapisani?

Ako imaš pola stvari u Wordu, pola u kalendaru, a pola na papiru – kako ćeš biti organiziran?

Glavna stvar je da ti sve bude na jednom mjestu. Ne samo zbog vidljivosti, nego da možeš pratiti svoj napredak i planirati daljnje korake. 

Kada ustraješ na pretvaranju vizije u stvarnost

Kako ustrajati na pretvaranju vizije u stvarnost, kada si sam protiv svih?

Često, naša okolina neće shvatit zbog čega bismo napustili stalan posao i mjesečna primanja, za nešto još neisprobano. S toga ni ne čudi, da ćeš vrlo često u razgovoru s bilo kim dobiti ili NE ili nekakve druge ideje/zamisli, koje su po njima korisnije.

Ovdje često pomaže inat! Voliš li inače dokazivati ljudima da su u krivu? Ako da, onda ti ovaj dio neće tako teško pasti. Problem je što i sam u cijelom stvaralačkom procesu, a ako nemaš nikog tko razumije tvoje patnje, teško pada vidjeti kave poduzetnika, njihove razmjene ideja…

Ako je ovo i tvoj scenariji, kao što je moj, onda i ti i ja imamo naše online carstvo!

LinkedIn, Instagram, Facebook grupe za poduzetnike početnike… Sve su ovo stvari dostupne samo jednim klikom miša. I većina tih druženja je besplatna.

Tijekom pandemije, svi smo pribjegavali u online svijet po podršku, jer smo i fizički bili odvojeni od drugih i događaja za networking. Zbog toga, danas, više nego ikad, sve ono što ti je potrebno, a da nije dostupno u tvom okruženju, imaš online! Od druženja do edukacija, programa…

I kreativci mogu biti dosljedni!

Ako misliš da struktura nije za kreativce – varaš se!

Da bi izbjegao burn out, potrebno je prioritizirati taj jedan glavni zadatak. Taj zadatak, neka bude ono što će ti biti temelj za sve ostalo.

Isto tako, bitno je ne trčati za svakom novom idejom koja ti padne na pamet! Ova raštrkanost će ti samo oduzeti energiju i vrijeme, vrtjet ćeš se u krug, a na kraju nećeš postići ništa.

Dobro organizirana to-do lista je isto tako, 60% obavljena posla.

I za kraj, mali podsjetnik tebi:

Kreiraš ono što do tog trenutka nije postojalo, zato samo nastavi!

Poslušaj – Od crtica na papiru do realizacije

Ako te zanima kako pokrenuti nešto svoje od nule, pogledaj moj Simple Start 1:1 program.

Tu sam za tebe,

Ivana

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)