Bilo da tek razmišljaš o poduzetništvu, ili si već uplovio, tj. uplovila u poduzetničke vode, potrebna ti je – strategija. Kako ćemo definirati koja je tvoja strategija?
U ovom članku ćemo stoga dotaknuti sljedećeg:
- Koliko ulaganja ti je potrebno za pokretanje biznisa
- Da li trebaš delegirati
- Od kud krenuti s osobnim razvojem
Da li te muče pitanja, tipa:
– U što i kako ulagati?
– Gdje krenuti s osobnim razvojem?
– Što mogu sam, a kada mi je potreban netko drugi?
Normalno je da ti se dogodi da bi sve od jednom, jer je sve podjednako bitno. I očekivano da ti se tada dogodi, da ne znaš od kud krenuti, ili kreneš sa svim, pa onda ni ne vidiš napredak. Poznato?
Sva ova pitanja su mučila i mene u samom startu sa svojim biznisom. Kako sam već prebrodila ovu fazu, s tobom dijelim ono što sam naučila iz iskustva, pa krenimo s prvom stavkom.

1. Da li su mi potrebna ulaganja?
Bez obzira koliko tvoj biznis model bio jednostavan, pomiri se s tim da će biti potreba određena ulaganja. I to u novcu i vremenu! Jedino tako ga možeš krenuti shvaćati kao – ozbiljnu priču.
Obično krenemo s krivim pretpostavkama i ulagali bismo u stvari koje nam nikako ne trebaju, dok poslovni pothvat ne dobije na svojoj težini (rezultatima). S druge strane, ne znamo ni kako pravilno iskoristiti svoje vrijeme u danu.
Koja je tvoja strategija?
Kao prvo, razmisli koja vrsta pomoći ti je trenutno potrebna? Često nam se dogodi da trčimo za opremom, uredom i sl., a zanemarimo ono bitnije – intelektualne usluge! Ulaganjem u ovu stavku, riješit ćeš mnogo pitanja, nedoumica i problema.
Npr. Ako ne znaš programirati, bilo bi korisnije uložiti u web developera, nego se mjesecima gubiti u tom poslu. Želiš li prije definirati svoju ideju, proizvod/uslugu, razmisli u biznis mentoru…
Što se tiče vremena, pretpostavljam da i sad imaš dana kada si full produktivan. A onda opet ima više onih u kojem čekaš tog magičnog jednoroga, zvanog inspiracija da se pojavi.
Ako si zapeo. tj zapela u ovom krugu, tada trebaš znati da postoji zlatna sredina koja se zove – disciplina. Bitno je ostati konzistentan. Da bi izgradio, odnosno izgradila povjerenje, a i samu zajednicu, potrebno je predstavljati svoj brend na tjednoj bazi.
2. Delegacija zadataka – što je bitno, a što može pričekati?
Ako još uvijek misliš da trebaš sve odjednom, nažalost te moram obavijestiti da se nećeš maknuti s mjesta!
Dok gradiš svoj poslovni i osobni brend na društvenim mrežama, nije ti potreban računovođa. Čak i web stranica može pričekati, dok ne osmisliš svoju glavnu uslugu/proizvod.
Ako imaš puno upitnika iznad glave i ne znaš da li ti je pristup na društvenim mrežama dobar, tko bi bili tvoji kupci, koju ideju pretočiti u proizvod ili uslugu… Razmisli o pitanju za pomoć nekog iz svoje industrije ili mentora/coacha.
Ovakva vrsta ulaganja će ti onda pokazati put za sve ostale stvari koje možeš sam, tj. sama, a koje ćeš morati delegirati.
S toga, koja je tvoja strategija?
Prvo si razjasni brend, biznis model, proizvode/usluge, testiraj, a onda delegiraj!
Tek mi je kasnije bilo jasno da nisam u samom startu trebala web, a pri otvaranju obrta znam da mi definitivno treba računovođa.
Također, da bih pratila trendove, razvijala se, te gradila svoje znanje, bit će potrebna dodatna ulaganja u mentore i neke druge programe.
S obzirom na ovo, gdje ćeš ti prvo početi?

3. Odakle krenuti s osobnim razvojem?
Kada Googlaš poduzetništvo, tema koja se često veže za njega je upravo – osobni razvoj.
Poduzetništvo je super na rad na sebi, jer te uvlači u toliko ne poznatih i novih situacija, izlaziš iz zone komfora, sam sebi određuješ radne zadatke i radno vrijeme… U početnoj fazi, fokusiramo se na sve odjednom. Kao što možeš pretpostaviti, ovo uopće nije dobar pristup!
Ako se uhvatiš da: čitaš hrpu stručne literature na ovu temu, upisuješ sve moguće tečajeve, pratiš ”slavne” ličnosti na društvenim mrežama, upijaš sve moguće i ne moguće savjete, te pokušavaš testirati više toga istodobno, loše ti se piše…
Moram priznati da mi je ovo bila najteža kategorija u cijelom poduzetničkom putovanju, i trebalo mi je godinu dana da se sredim, a još imam hrpu toga za naučiti.
Pa, koja je tvoja strategija?
Najbolje rezultate ćeš postići tako da testiraš jednu po jednu kategoriju i vidiš što ti i kako leži. Nemoj uvoditi hrpu novih navika, već se drži samo jedne!
IsIspunjavanje vlastite digitalne verzije 5 minute journala, mi je pomoglo da poradim na: dosljednosti, zahvalnosti. rješavanju to-do liste, planiranju mjesečnih ciljeva, itd. I što je najbolje, ovu naviku prakticiram već 7 mjeseci!
Još malo materijala za kraj!

Ova lista bi išla i dalje, ali ja ću se ovdje zaustaviti. Zašto? Jer sam ti spremila video materijal, a namijenjen je svima, koji tek razmišljaju o poduzetništvu, ili su već zakoračili u ovu cijelu priču. Svoj video ”5 grešaka svakog poduzetnika početnika” + workbook, možeš preuzeti ovdje!
Također, o temi ulaganja za početnike, sam popričala sa stručnom osobom za osobne financije i štednju, Anamarijom Kovačić. Cijeli naš live pogledaj ovdje.