Od čega krenuti: hobija ili interesa?

Da li si se ikad zapitala tj. zapitao od čega krenuti u poduzetništvo: hobija ili interesa? Iz čega zbilja nastaje većina poslovnih ideja?

Ako te zanimaju odgovori na ova pitanja, u sljedećem tekstu ćeš saznati:

  • Što je hobi?
  • Što su naši interesi?
  • Kakvi poslovni modeli mogu nastati iz jednog ili iz drugog?
  • Važnost hobija i interesa

Što je u biti hobi?

Hobi je obično aktivnost, kojoj se bavimo u slobodno vrijeme, kako bi se opustili. Naravno da prema toj aktivnosti osjećamo dozu – strasti. Hobi nam samim tim puni energije, podiže kreativnost, te smanjuje stres.

U hobi isto tako možemo uložiti određeni novac. Naprimjer, ako želiš usavršiti plesne vještine, upisat ćeš školu plesa. Isto tako, ako ti je hobi scrapbooking, uložit ćeš određeni novac u materijal koji ti je potreban.

Kad si zadnji put mislila tj. pomislio o preprekama prilikom kupnje video igre, ili materijala za izrađivanje?

Ni u jednom od ovih scenarija ne gledaš ”profit” koji će proizaći iz tog, jer nam služi za – zabavu. Upravo zbog toga, u hobi ćemo uložiti puno brže, nego u konkretan interes, ili kasnije u biznis ideju. Nekako posljedično je, da što se više baviš njim, tim bolja, odnosno bolji postaješ.

Bonus materijal u sklopu programa ”Pronađi svoju poslovnu ideju i kreni u akciju!”

Što su nam interesi?

S druge strane, interes karakterizira određena doza – znatiželje. A kad je znatiželja u pitanju, naš fokus ostaje na tom području/osobi/aktivnosti neko vrijeme.

Za razliku od hobija, kada je riječ o interesu – njih aktivno ne realiziramo. Zbog toga što nam interes više služi kao sredstvo za učenje, usavršavanje, kako bi se nekad u budućnosti s tim aktivno bavili.

Kod multistrastvenih je karakteristično što nas znatiželja brzo napusti, nakon što ga ”prostudiramo” dovoljno dobro da znamo osnove.

Kako ih razdvojiti u ove kategorije?

Ako si multistrastvena tj. multistrastven, postoji toliko interesa i hobija, da se linija između polako – gubi. Da bi ih razvrstala, odnosno razvrstao vodi se sljedećim:

1. U kojim područjima/aktivnostima brzo izgubiš volju za daljnjim ”usavršavanjem”, a koje ti nikad nije problem nastaviti? Ako si izgubila tj. izgubio volju, znači da se radilo o interesu.

2. Aktivnosti koje voliš raditi redovito, u slobodno vrijeme, a od kojih ne očekuješ dobit, su također hobi.

3. Da bi ostali pri interesu, moramo se nekada tjerati da nastavimo, dok nam hobi dođe prirodno, bez obzira koliko je vremena prošlo.

4. Kada razmišljaš o području, u smislu – bilo bi cool baviti se s tim, ili stvoriti karijeru/biznis u tom području, onda je to interes. Kod hobija nemamo takvih očekivanja.

Naprimjer: moj hobi je umjetničko klizanje, ali ne mislim se intenzivno baviti njim kako bih živjela od toga. Naravno, da i  od hobija možeš i želiš nekakve rezultate, ali oni nisu nužno novčani.

5. Hobi su nam također, sve one aktivnosti, koje služe kao ispušni ventil. Ako ti je interes proučavanje povijesti, onda bi hobi bio odlazak u muzej.

Iz kojeg od ova dva područja izvlačimo poslovne ideje?

Od čega krenuti: hobija ili interesa? 

Zbog svega što hobi predstavlja, te zbog činjenice da od hobija ne želimo živjeti, poslovne ideje se rađaju upravo iz interesa.  

Znatiželja, strast i upornost da proučavamo određeno područje, su jako dobra podloga za budući izbor karijere, ili biznis ideje!

Još bolja stvar je što ne moraš odustati od svojih hobija, kako bi se posvetio jednom glavnom interesu. Dapače, oni ti mogu poslužiti kao dodatan izvor inspiracije i motivacije.

Da se razumijemo, možemo napraviti i poslovni model od hobija, ali će on ostati jednostavan, inače ćemo lako izgorjeti, a usput i zamrziti tu aktivnost.

Stoga, ako tvoje putovanje kreće s hobijem, onda se drži toga, da glavni proizvod/usluga bude jedini aspekt tvog poslovnog modela, bez pretjeranog grananja i ”paketiranja”.

Želiš pokrenuti nešto svoje uz moju pomoć? Pogledaj što ti sve nudim!

Važnost hobija i interesa u tvom budućem poduzetničkom putovanju

Bitno mi je spomenuti, da kod jednog i drugog imamo određenu dobit.

Hobiji nam tako pomažu da – se riješimo stresa, povećamo samopouzdanje, razvijemo novu vještinu.

Interesi nam pak pomažu da – povećamo svoj fokus, steknemo određeno znanje, da radimo upornije…  

Od čega onda krenuti: hobija ili interesa?

Poznajem poduzetnike, koji su na svoje putovanje krenuli iz hobija, ali poznam više onih koji su poslovnu ideju, kao i ja, izvukli iz svog interesa.

Svi oni što kreću na put iz hobija, ili ga ostave po strani, dok glavni interes ne zaživi. Ili im je poslovni model toliko jednostavan (čitaj jedan izvor prihoda), ali opet pruža određena primanja.

Na koju god od ovih opcija se odlučiš, samo je bitno da znaš u kakvu avanturu krećeš i s kojim resursima. Pripazi da ne iskoristiš svoj hobi previše, jer bi u tom slučaju brzo odustala/odustao od svog pothvata.

I za kraj…

Nadam se da ti je ovaj tekst dao bolji uvid u to, kako svrstati sve ono što te zanima u ove dvije kategorije. Također, nadam se da ti je situacija jasnija, na koju od ovih dvoje možeš više fokusirati svoju buduću poslovnu ideju, i što od nje očekivati.

U mom online programu, koji će uskoro biti dostupan na webu, pričamo malo više o ovoj kategoriji, koja je vrlo bitna za definiranje tvog poslovnog pothvata. Više o tomu, možeš saznati ovdje.

Tu sam za tebe,

Ivana

Leave a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)