Što je to osobni brend i kako ga izgraditi?

Što je to osobni brend i zašto je važan? Osobni brend pomaže svakom, tko se nađe u nekoj od faza poslovnog puta. Bilo da tražiš posao, baviš se freelancingom, ili pak gradiš zajednicu za promociju vlastitog biznisa…

Osobni brend je dakle ono što će privući druge k tebi. Da bi dokučili što će tebe istaći iz mase, u ovom članku proći ćemo:

  • Zašto je osobni brend toliko važan
  • Kako izgraditi osobni brend u 3 koraka
  • 5 elemenata koji će tvom brendu dati prepoznatljivost kakvu zaslužuje

Zašto je osobni brend toliko važan


Da bi uvidio koliko je ova taktika važna, dat ću ti sljedeći primjer. Razmisli kakve ljude pratiš? Tko su tvoji omiljeni bendovi, voditelji, slavne osobe? Kada malo zastaneš i proanaliziraš situaciju, vidjet ćeš da ti svi oni imaju jasne stavove, vještine i izgrađene persone. Sve ono s čim se očito slažeš i što podupireš.

Te su sastavnice dio njihovog osobnog brenda, kojeg su uspješno izgradili. Ono što dobivaju s istim, je prepoznatljivost gdje god da se pojave. Za onog tko angažira takve ljude, zna da već imaju publiku koja će ih pratiti vs. netko novi za koga nitko nije čuo.

Ovaj tipični primjer možemo vidjeti u Hrvatskim medijima. Svi oni glumci koji se pojavljuju u skoro 90% naših serija. Kao i sve one osobe koje zauzimaju najviše prostora u kolumnama, bilo da ih hvale ili kritiziraju.

Osobni brend nije rezerviran samo za slavne osobe i političare. Oni ga već imaju izgrađenog i znaju upravljati s njim. On je za sve nas koji se pokušavamo izdvojiti iz mase i koji pronalazimo svoju autentičnost na tržištu. Mislim da si već shvatio koga bi prije poslodavac zaposlio, i od koga bi ljudi prije kupili, bez obzira na to što nudili.

“Build it, and they will come” only works in the movies. Social Media is a “build it, nurture it, engage them, and they may come and stay.”

– Seth Godin

Kako izgraditi osobni brend

Sad kada znaš što je to osobni brend i njegovu važnost, hajmo se baciti na izradu tvog. Strategija koja će ti pomoći u ovom, sastoji se od 3 bitna koraka:

1. Tko si ti?

Na ovo pitanje bi već trebao imati spreman odgovor. Ako ga još nisi formirao, pokušaj staviti na papir sve – što ljudi inače pitaju od tebe, kako te doživljavaju, te promotri svoj način izražavanja/pisanja.  Ovo su sve stvari koje su već formirale dio tvoje priče, a da možda istih nisi ni svjestan. Jednom kada budeš imao odgovore na ova pitanja, spoznati ćeš svoje specifičnosti. U njoj leži dio tvoje autentičnosti.

2. Po čemu želiš biti poznat?

Jednom kada znaš kakav si u očima drugih, znat ćeš na kojim dijelovima još treba poraditi. Kada si na čisto s tim, vrijeme je da odgovoriš na pitanje – po čemu bi volio biti poznat? Da li su to stavovi koje želiš zagovarati, vještine, itd. Što god ta kategorija bila, postavi taj veliki cilj, i definiraj male korake kako ga postići. 

Na primjer, ako je to biti najbolji mentor, napravi listu svih onih kojima trenutno zavidiš na toj poziciji. Zatim definiraj što tebi trenutno ne dostaje i aktivno radi na tim stvarima.

3. Tko je tvoja publika?

Sada kad znamo ono što čini tebe i ono čemu težiš, možemo nastaviti s pričom o tvojoj publici. Tvoja publiku, ili zajednicu čine osobe u tvojoj niši, koje se slažu s tvojim mišljenjem, i žele naučiti nešto od tebe. Da bi došli do množine, prvo ćemo analizirati jedinku te strukture.

Obično tražimo osobe slične sebi, s kojima dijelimo iste vrijednosti. Sada, toj zamišljenoj personi daj ime, godine, zanimanje, strahove, želje i izazove. Jednom kada si gotov s ovim, odgovori si na pitanje – kako i gdje pristupiti toj osobi?

Instagram startup_simple Osobni brend

S ovim smo pokrili sve bitne dijelove, koji će ti pomoći u izradi osobnog brenda. Definirali smo tvoje ”ja”, te što bi ono trebalo biti u skoroj budućnosti. Zatim smo pronašli tvoju idealnu publiku, koja jedva čeka čuti i naučiti nešto od tebe.

5 elemenata koji će tvom brendu dati prepoznatljivost kakvu zaslužuje

Ove osnove će ti pomoći na sljedećem razgovoru za posao, ili pak pri kreiranju sadržaja za tvoju ciljanu zajednicu. Da bi bio uspješan u poslovnom svijetu, ovu strukturu ćemo ojačati s popratnim koracima za izvrsnost. Pa krenimo…

1. Autentičnost

Već smo definirali tvoje specifičnosti, i sada ih trebamo složiti u veći mozaik. Pokušaj saznati koji su tvoji motivi, i tvoje – zašto? Ovo su sve dijelovi tipični i jedinstveni samo tebi. Bez obzira koliko konkurencije bilo u tvojoj niši, ili razgovoru za taj posao, ovo su stvari koje tvog slušaoca zanimaju.

Tvoja autentičnost će te izdvojiti iz mase, i pomoći ti da dođeš do još veće publike. Takvi ljudi će te htjeti saslušati, i na kraju kupiti što god da im prodaješ.

2. Tvoji stavovi

Nekad nam je teško biti drugačiji, i pokazati samog sebe zbog straha da će nas drugi odbaciti. Element kojeg ne izražavamo tako često su – stavovi. Oni čine tvoje mišljenje o određenim temama i trendovima.

Kako bi došli do ciljane publike, potrebno je jasno i glasno izjasniti svoja vlastita stajališta o određenim temama, te vrijednostima iza kojih stojiš. Da, neki će te zbog toga ”otpratiti”, ali zato ćeš pridobiti 10-ak pravih osoba. Ova druga opcija je puno vrjednija

3. Tvoje iskustvo

Ovo je važan dio tvoje autentičnosti. Bez obzira na to što se možda nalazimo u istoj niši, ne postoji šablona kako doći do tog posla, ili te pozicije. Ja sam imala svoj put, ti imaš svoj. Najbolja stvar je što nema krivog i pravog puta.

Taj put kojeg imaš, ti je pomogao da svladaš određene vještine, te da se izgradiš kao persona. Ljudi se vole poistovjetiti s pripovjedačem, pa uvijek ubaci u svoj storytelling i dio onog kroz što si prošao, i na čemu si učio. Više životnih iskustava čine priču vrijednu pričanja.

Instagram startup_simple

4. Tvoja mreža (networking)

Ako ti slučajno ne dostaje iskustvo u određenom području, da bi ga ojačao, koristi se ljudima s kojima si povezan. Bilo da su u tvojoj branši, ili izvan nje.

Fino zvuči kada netko kaže, da ima poslovne odnose s nekim uspješnim poduzetnikom. To znači, da si nešto i naučio od njega, ili nje. I ti dobivaš na sigurnosti, jer takve osobe su super mentori, koji će te nastaviti podupirati i savjetovati.

Ako ti ovaj element ne dostaje, prvo što trebaš napraviti je izgraditi odnose s ljudima koji su u istoj fazi kao i ti, ili pak s onima iznad sebe.

5. Konstantnost

Da bi sve navedeno funkcioniralo, potrebno je biti prisutan. Kada si novi i ljudi te još nisu upoznali, neće ti ići u prilog biti ne redovit. S ovim daješ dojam da ti nije stalo do izgradnje zajednice, kao ni odnosa s istom.

Kao što na razgovoru moraš odgovarati na pitanja da bi te poslodavac zaposlio, tako trebaš biti angažiran sa skupinom ljudi koja te je odlučila podržati. Prema svojoj publici trebaš biti odgovoran, jer tu se nalaze tvoji kupci.

I za kraj…

Nadam se da si spoznao važnost i moć osobnog brenda. Jednom kada svladaš osnove, baci se i na ovih 5 elemenata.  Bez izgrađene slike i percepcije o tebi, nema ni uspješne prodaje. Bilo da je riječ o apliciranju na određenu poziciju, ili vođenju vlastitog posla, ljudi žude za povezivanjem na osobnoj razini. Jednom kada stekneš to povjerenje, sve ostalo samo slijedi. Zato ne čekaj s ovim procesom!

Ako bi volio poraditi na ovom elementu, to možemo učini kroz jedan od modula Simple Start programa, i to 1:1. Slobodno mi se javi ovdje.

Ivana

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *